maanantai 27. toukokuuta 2013

Niin ahdistavaa jäätelöä ettei sanotuksi saa

Tänään alkoi pikkasen ahdistaa taas ruokailussa, kun meillä oli erityisohjelmaa ja kaikki ysit meni syömään yhtaikaa. Kauhea ruuhka ja kaikki tunkivat toistensa eteen ja... näkivät minut. Siellä oli montaa sorttia ja kaikki kehuivat ruokaa. Minä otin vain salaattia, pari mandariininsiivua, porkkanaraastetta ja maitoa. Tuntui kuin kaikki olisivat tuijottaneet. Mutta kun en minä voi! Menin L:n kanssa syömään ja samassa pöydässä olikin vain poikia, kummaksuvia poikia "tytöt". Viereisestä pöydästä kuulin (juoruilevien) tyttöjen naurun. Nauroivatko ne mulle?

Olin päivällä L:n kanssa, eiliset ajatukset saattoivat olla tämän kuukaudenajan temppuja. Sovimme taas ja iloitsimme toistemme seurasta. L osti minulle väkisin jäätelön. Yritin valita mahdollisimman pienen ja kevyen. Se oli oikein hyvää mustikkatuuttia, mutta en minä siitä pystynyt nauttimaan. 
"Mitä sä mietit?"
"En mitään erityistä..."
"Kylläpäs, susta näkee sen, kerro nyt"
"No tätä" ja napautin jäätelökäärettä.
"Mee oikeesti lääkäriin jos murehdit jotain yhtä jäätelöä!"
Anteeksi kiittämättömyyteni...

Mua muuten ihmetyttää kaikkien paastoilut. Mä en usko, että itse pystyisin, tai oikeastaan en kai uskalla kokeilla. Hienoa, että joku pystyy siihen. 
Mua pelottaa mennä nukkumaan. Miksi? Koska viime yö oli kauhea. 
Menin taas nälissäni nukkumaan. Sain kyllä unta, mutta yhtäkkiä heräsin yöllä. Ensin tuntui nälältä, mutta sitten alkoi oksettaa. Takeltelin sängyssä, mutta sitten nousin vessaan. En oksentanut, vältän sitä viimeiseen asti. Kun nousin pesemään käsiäni, silmissä pimeni, jouduin menemään kyykkyyn lattialle hetkeksi. Kun pääsin ylös, lähdin hakemaan siivoushuoneesta ämpäriä huoneeseeni varmuuden vuoksi. Siinäkin välillä pimeni ja lysähdin maahan. Sama kävi hetken päästä, kun olin saanut ämpärin ja matkasin huoneeseeni. En pystynyt sammuttamaan valoja siivoushuoneesta.

Isä heräsi ennen minua tänään ja kysyi, miksi valot olivat päällä. En voinut valehdella.
"Sun pitäs vaan syödä tuhdimmin. Kuolema korjaa, kuolema korjaa tolla menolla."
Eihän mulla mene edes yli?


Äiti toi tänään taas siskolle hesestä "mättöä" ja ohessa mullekkin. En syönyt. 
En todellakaan!

Kaloreita kertyi tänään (1094kcal miinus kulutus 251kcal=) 873kcal. Meillä ei ollut tänään ruokaa kotona sentään.

Illalla kävin Lenkillä 37min 5,4km.
Oli mukavaa juosta, kun en tälläkertaa katsonut kellosta kokoajan aikoja kuinka kauvan mitäkin tahtia menen, vaan juoksin enemmän fiiliksen mukaan. Ei tarvinnut keskittyä mihinkään ylimääräiseen. Tehokas lenkki siitä tulikin aiemmin mainitulla 251kcal kulutuksella. Ihanaa. Oli ihan parasta, kun vastaantulijat tuijottivat mut avaruuslegginssejä! 



Nyt menen jatkamaan aiemmin keskenjäänyttä "Piin elämää" vaikka en vielä kokonaan nähnyt, niin voin jo sanoa, että on ihan mahtava leffa ja suosikeissa!

 


4 kommenttia:

  1. nälkäsenä nukkuminen on vaikeaa :( toivottavasti sun ens yö menee paremmin! ♥

    VastaaPoista
  2. Ei sulle kukaan siellä ruokalassa naura, eikä kiinnitä huomiota, vaikka siltä tuntuu. Joskus haluaisi itsekin tiputtaa tarjottimen siihen paikkaan ja juosta pois.
    Ymmärrän kyllä sun kaverin reaktion tohon jäätelö juttuun :D Meinaan kun itsekin aina paasaan kaverille jos se vähänkään sanoo että on läski, se on syöny liikaa yms. Mulla vaan alkaa kiehumaan se niin sairaasti :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih niin kait :) ja niin mäkin kyllä ymmärrän, sille mä eniten muutenkin puhun irl näistä vammailuista.

      Poista

Mitä mietit?