lauantai 12. lokakuuta 2013

Minimaalista massaa ja makuja

Noin, vesilasin jälkeen kävin herätessäni vaa'alla: 44,1kg.
Mitä ihmettä?
En oikein taida tajuta tätä, en edes muista koska viimeksi olen painanut tämän verran, enkä siltikään osaa huolestua.
Kauniit kylkiluut, kauniit solisluut, kauniit rintakehän luut, selän luut, käsien luut, rako reisien välissä ja etenkin lantion luut.
Älkää ottako musta mallia, mutta mulle tässä on jotain tosi piristävää. Anteeksi.


Lupasin eilen tulla vinkkailemaan kokeilemiani välipaloja (/ iltapaloja/ jälkkäriä)...

Joku päivä keksin tehdä tälläisen pikkuvartaan jälkkäriksi: pari banaaninlohkoa, joiden välissä hieman maapähkinävoita, kuivattu luumu ja kanelia:


Keskiviikkona kokeilin tällaista ravitsevaa lettureseptiä iltapalalla:
-0,6dl kaurahiutaleita
-0,5annos proteiinilisäjauhetta (~0,45dl, minulla hera80-suklaanmakuisena)
-2 kananmunan valkuaista
-1rkl maitoa (rasvaton, mantelimaito, soijamaito, maito kuin maito...)

Ainekset sekoitetaan hyvin tasaiseksi.
Kaada seos kuumalle pannulle, mutta vähennä lämpöä sitten puoleen, ettei lettu pala (jos yhtään epävarmuutta, pannuun voi lisätä jotain paistorasvaa...).
Lettu kypsyy melko hitaasti ja se kannattaa kääntää osissa (minulla se lohkesi kolmeen pitkulaiseen osaan, juuri sopivasti).
Mausta kanelilla ja tarjoile hedelmäsoseen, rahkan, hedelmälohkojen tms. kanssa!

Tähänastisista letuista mun suosikki! 
Parasta kypsennetyn omenan, maustamattoman rahkan ja kanelin kanssa! 
Käärin lettusiipaleen kivalle rullalle, mutta kuvista en saanut niin kivoja...
Yhteensä n.175kcal (/3= 58kcal)

Eilen mulla oli tosi herkullinen ilta.
Äiti kypsensi kesäkurpitsaa ruuan kanssa, mä levitin pehmeää kesäkurpitsaa kuuman kauraleivän palan päälle välipalaksi: yksinkertaista, kevyttä ja tosi hyvää! Kannattaa kokeilla.
Iltapalalla mulla oli ikävä kaneliomenaa, joten pilkoin puolikkaan hapankorpun päälle pieniä omenalohkoja, jotka maustoin kanelilla.
Omenalohkoja jäi leivän kylkeenkin, joihin laitoin myös kanelia.
Sitten koko setti mikroon, niin että omenalohkot kypsyi pehmeiksi ja kuumiksi, sairaan hyvää ja kevyttä!
Dippasin leipää ja omenalohkoja maustamattomaan rahkaan. 


Koko setissä vain n.50kcal. Rahkakeko lepää kahden tuoreen omenalohkon päällä.^

Illalla tein myös sokerittoman kakun, joka on ollut nyt pakkasessa yön yli. #sugarfree #healthy #clean.
Reseptiä ja parempaa kuvaa tulee myöhemmin!

Tänään meidän sukulaisten yhteisellä mökillä (isän äidin lapsuudenkoti) on talkoot ja vein kakkuni sinne jälkkäriksi.
Sukulaiset aina jaksaa tsempata mua touhuamaan keittiössä, kiitos.
Kaikki kehuivat kakkuani ja olivat ihmeissään että se tosiaan oli sokeriton!
Poikkeuksena isän isä, joka ei suostunut edes maistamaan, voisilmäpullat kyllä kelpasivat...
Isäni isä on sen verran jo vanha ja vähän kipeä, että on se nyt kumma kun ei ymmärrä terveellisen päälle, tuli vähän paha mielikin.
Mutta pappa on höperö, ei saa loukkaantua...
Minäkin söin kakkua varmaan yli 200kcal edestä (joka ei paljoa vaadi), mutta se oli oikeastaan tavoitekin, sillä tämä aliravittu tila ei näin iltaa myöden tunnu kovin hyvältä... taisin taas syödä liian vähän ruokaa ja vettäkään en ole tänään huomannut juoda tarpeeksi.
Nyt onkin sitten huono olo, enkä tiedä mitä uskaltaisin syödä... Kuitenkin olo paranisi syömisestä, kamala kierre!


Isä toi minut siis hetki sitten kotiin.
Autossa mulle tuli tosi kummallinen olo käsivarteen, kuin suonet olisivat puristuneet kokoon ja heikotti kamalasti.
Välillä tuntui että tunne meni päähän asti.
Onneksi isän äiti oli takapenkillä kanssani ja hoivasi kättäni.
Toivon että välikohtaus johtui vain hieman jumittuneesta niskastani, apua??
Olen ollut koko päivän mökillä todella viluinen ja sellainen jumittaa paikkoja.
"Voi kun sulla on kylmät kädet!"
"Apua, senkin ruumis!"
"Täällä on 23 astetta lämpöä, mikähän siinä nyt mättää..."
Mun kädet on yhä kylmät. Tuleekohan minusta pian ruumis.

Edit:
Pakko vinkata vielä iltapala johon päädyin, namnamnam:
Puolikas kaurapuikulan siivu, lämmitin mikrossa ja muusasin päälle banaania. 
Loput banaanit napsein lohkoina (puolikkaan banaanin verran).
Ps. ~55 kcal


Jaja sain äsken superfoodiserkultani ylistyskommentin kuvaan, jonka laitoin tekemästäni kakusta instagramiin. Niin hyvä mieli. :>


9 kommenttia:

  1. Oon rakastunu tähän sun blogiin ihan täysin ♡
    Tykkään tehdä ruokaa ja leipoa tosi paljon, mut tämä lihomispelko on vähän ristiriidassa sen kanssa, ja sun blogin ansiosta oon taas uskaltautunut keittiöön puuhastelemaan :)
    Kiitoskiitoskiitos! Jatka samaan malliin noiden reseptien kans :)
    Ja ootpas sä pienikevyt :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nöyrimmät kiitokset itsellesi! ♡ ihana kuulla että oon hyödyksi :3

      Poista
  2. Voi hurja sun paino putoo nopee :O Teet sie jotain liikuntaa/jumppaa päivittäin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin taitaa :o
      No mun alustava liikuntasuunnitelma on tehä jotai neljänä päivänä viikossa: keskiviikkona ja torstaina on tanssitunnit, alkuviikkoon ja loppuviikkoon koitan sijoittaa yhdet kestävyys- ja yhdet lihaskunto harjotukset. Esim. Maanantaina lenkki ja lihaskuntoa, ke & to tanssi, lauantaina lenkki ja lihaskuntoa. Olen kyllä hajauttanut viikonlopun harjotukset lähiviikkoina niin, että vaikka la lenkille ja su salille. Ja niiden lenkkien ja treenien pituuksia vaihtelen ihan fiiliksen mukaan.
      Noilla kalorimäärillä mitä pystyn saamaan alas on kai melkeimpä mahotonta olla laihtumatta kun nää lisätään päälle... :D:

      Poista
    2. Ps. Ei mun liikunnat silti poikkeuksetta suunnitelman mukaan aina tietenkään mene!

      Poista
    3. Nii :) Mulla olis hirveä into alottaa joku harrastus, mutten tiiä mikä sopis :D

      Poista
    4. Käy rohkeesti kokeilemassa, meilläpäin ainakin pääsee lajista riippumatta useimmiten ilmaiseksi tutustumaan harkkoihin. Tanssia minä tietysti suosittelen, mut esim mun luokkakaveri on hurahtanut kuntonyrkkeilyyn. :D

      Poista
  3. voi eiii pieni älä päästä ittees yhtään heikompaan kuntoon...:( voimia <3<<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kumpa voisin luvata sen! Yritän parhaani... kiitos paljonnn <33

      Poista

Mitä mietit?