maanantai 9. syyskuuta 2013

Numb

Aamulla Linkin Parkin Numbia kuunnellessani muistin jotain pitkän ajan takaa.

Kuinka joskus tunsin etten riitä sille, kenelle eniten toivoin riittäväni.
Kuinka mitä ikinä tein, lopulta sain tuntea, ettei se ollut tarpeeksi.
Kuinka taas tein väärin, ymmärsin väärin, puhuin väärin, elin väärin.
Olin vain epävarma tyttö, liian herkkä tajuamaan, että ei tarvitse olla mitään muuta. Mutta aina mokasin.

Nyt kun vaatimuksia ei enää tule ulkoa, minä vaadin itseltäni enemmän kuin kukaan koskaan.
Nyt kun olen "täydellinen näin", on jo liian myöhäistä saada minua ymmärtämään.
En riitä itselleni. En millään.
En joskus riittänyt, miten riittäisin nyt.
Kun olen lihava ja tyhmä.

Ainiin, ehkä mä pian oon ihan riittävä: 45, 3kg.
En mennyt syömään koulussa ja jalat tuntuivat melkein pettävän kun kävelin kauppaan ja takaisin.

Edittiä pukkaa.
Olin tänään tapaamassa sitä jotain hoitajaa taas, tällä kertaa kahdestaan. Kerroin jo hiukan avoimemmin siitä syömisestä, esim. kertoessani viime viiltelykerrasta mainitsin myös syyn: "liian syömisen."
Siinä jutellessa nainen mainitsi jossain vaiheessa että "et sä kauhean pieni ole, vaikka painatkin aika vähän", ilmeisesti arvioidakseen tilannetta. Tuli huono mieli.

Olenko liian lihava syömishäiriöiseksi..?

Kyllä mä itse tiedän, ettei se riipu todellakaan siitä minkä kokoinen on. Jos mieli on sairas niin se on sairas.
Kuitenkin olen miettinyt että ehkä pudotankin vielä pari kiloa.
Tiedän... ei todellakaan viisasta.

10 kommenttia:

  1. Mikä on ns. tavoitepainosi? Toivon nimittäin todella kovasti, että se jää tuohon 45 kiloon eikä laske enää yhtään. Sä ansaitset jotain niin paljon parempaa. Sä olet riittävä aina, tärkeintä on vaan saada sut uskomaan siihen. Vaikka painaisit 65 kiloa, olisit riittävä. Toivon, että edes 45 kiloa riittäisi sinulle - eikä jollain 300 grammalla ole mitään merkitystä.

    Toivon, ettei numeron tarvitsisi määritellä riittävyyttä. Mieti - tahdotko todella rakentaa itsetuntosi ja elämäsi sen varaan, onko joku vaa'an numero 45 vai 46? Siinä ei ole mitään ideaa, yritän opetella sitä itsekin. Tärkeintä on hyväksyä itsensä - se ei ole helppo tie, mutta täysin mahdollista. Voimia! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tavoite oli järjen mukaan tämä 45. Voi kumpa olis helppoa vaan jättää kaikki tähän! Tuollaisissa kommenteissa kyl huomaa tän vertaistuen ihanuuden, kiitos. Kyllä me vielä opitaan ja sitten on kaikki paremmin, voimii sullekkin ihana! <3

      Poista
  2. Voi sua, ei sun tarvii laihtua.Olet niin pieni<3 Hirmuista kun ajattelen että oon sua 16 kiloo painavampi. Oon yrittänyt laihuttaa mutta mä en vaan onnistu:(
    Kuinka pitkä Sä olet?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 mä oon vähän yli 160cm. Jos ei onnistu laihtua, niin ehkä se tarkoittaa että oot just hyvä noin? :) mä oon varma että oot kaunis sellasena kuin olet. Ja jos lopulta aiot vielä yrottää laihduttaa, niin muista kohtuus. En suosittele minunkaan blogin kaltaista luettavaa kellekään, kenellä vielä on terveempi mieli.. :/

      Poista
  3. Ois kiva nähdä joskus susta kuvia, vaikka kroppakuvia:) jos vain haluaisit laittaa niitä tänne:)

    VastaaPoista
  4. Olet niin pieni<3 Mullakin on hirvee nuha ja tuntuu pahalta kun ei pääse lenkille ja liikkumaan.Pitää yrittää vaan malttaa parannella ku muutenkin tuntuu että keuhkot repee tästä yskimisestä. Annatko Sä aina ittes parantua kokonaan ennen rupeet liikkumaan taas?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, säkin oot varmasti just sopiva <3 nooh, yritä nauttii siitä lepäilystä parhaas mukaan. Joo kyllä mä aina odotan et parannun ihan täysin, liian aikanen rehkiminen voi pahentaa sitä tautia. Paranemisia sulle :)

      Poista
  5. Voi elämä tota hoitajan kommenttia...oon itsekin saanut joskus samantyylisiä kommentteja ja kai aika moni muukin. Ehkä sunkin hoitaja vaan muotoili sanasa aika pahasti väärin, ajatellen että et onneks oo ihan täys luuranko. Mut en silti käsitä, miten terveydenhuollossa voidaa laskea suusta tollasia sammakoita.

    Sä oot ihan hirmuisen pieni ja laiha. Muistan, kun laitoit tänne blogiin kuvan itsestäsi joskus kesällä? ja olit ihan älyttömän pieni siinä. Ja siitä kuvasta oot vaan laihtunut lisää. Älä kuihduta itteesi pois ;(

    Paljon haleja ja voimia! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, ihmisiähän ne hoitajatkin vain on kaikkine sammakoineen :)
      Noooh, eihän mulla näkyny siinä kunnolla muutakun vähän jalkoja xd mutta lupaan etten kuihduta!
      Samoin sinulle! :)<3

      Poista

Mitä mietit?