torstai 6. helmikuuta 2014

Sain mitä pyysin, nyt keho hylkii

Mulla on pitkä viikonloppu, sillä iltalukion uusi jakso alkaa vasta maanantaina ja koeviikko loppui eilen.
Ehdin siis tänään puuhailla kaikenlaista mitä pitikin, söin välipalan ajallaan ja aamiaisen melkein kokonaan, iloitsin päivällisen väreistä ja muuta mukavaa. 

On se jo pieni voitto, että nautin päivällisestä.

Päivällisen jälkeen menin käymään mummulassa, mummu oli leiponut laskiaispullia, runebergin torttuja, kuivakakkua ja jotain kerma-marenki-vadelmakakkua.
"Ota nyt Veera tätä kakkua, sellainen ihan pieni lusikallinen niinkuin ennenkin? Maista nyt jooko.."
No okei. Otin 2cm x 2cm- kokoisen maistiaisen ja puristin kermaa pois marenkisten taikinakerrosten välistä. Maku oli ensimmäisellä lusikallisella ihan ok, sitten otin toisen ja muistin mitä olin tekemässä: laittamassa sisääni kermaa, raffinoitua sokeria ja vehnäjauhoja, voita... 
Mielikuva aiheutti hirveän puistatuksen tunteen joka läpäisi koko kehon, minua ällötti niin etten pystynyt syömään palaa loppuun, saati sitten katsomaan sitä kohti! 
Leivonnaiset ympärillä eivät kohentaneet oloa... Hemmetin pelottavaa!

Meni jo..?
Pitikin mennä toivomaan jonkin vanhan postauksen otsikossa että hylkisin tiettyjä ruokia...

Tästä mulle kelpaisi vaan mansikat, kiitos.
Kuvottava olo on kummitellut vielä tunteja tapauksen jälkeenkin ja toivon todella että saan iltapalan alas.
Pelottaa hirveästi, että minulle tulee siitäkin paha olo, olen syönyt tänään yhteensä (jälleen) nimittäin aivan liian vähän. Sen kakkumaistiaisenkin luulin pystyväni syömään sillä syyllä, että minun täytyy saada jostain kaloreita kasaan. 
Seuraavaan lääkärintarkastukseen on muistaakseni alle viikko ja jos paino ei ole noussut, päiväosasto kutsuu. Jännittää.


Toivottavasti pystyn hoitamaan viikonlopun tarjoilulistan kuntoon, alan nimittäin nyt suunnittelemaan sitä.
Viikonloppuna meille tulee vieraita, sillä täytän huomenna 17.
Raakaherkkuja, kasvispiiraita tai jotain sellaista.. 
Ei ainakaan muruakaan raffinoitua sokeria tai vehnäjauhoja, nämä juhlat on mun näköiset ja teemana hyvä olo!


6 kommenttia:

  1. Onnee jo etukäteen! :)
    Voi kun mäkin pystyisin noin vaan luopumaan herkuista... Tietty sun tapaus on vähän eri juttu. Tsemppiä tosi paljon, koita syödä vähän enemmän!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on vaikeeta aluksi, helppoa sitten kun oppii ja inhottavinta tässä vaiheessa! Mut toisaalta, ei ihminen mihinkään niitä epäterveellisyyksiä tarvitse, pitää vaan tosiaan koittaa syödä enemmän sitä mikä tekee hyvää! Kiitos! :)

      Poista
  2. Mitä opiskelet iltalukiossa? Paljonko kirjat on maksanut? Oon itekin miettiny iltalukiota mutta kirjojen hinnat pelottaa :/
    Ruokailuihin tsemppiä! Mä oon alkanu kans tuntee liikaa kuvotusta herkkujen aikana ja jälkeen. Nyt on pakko vaan syödä terveellisesti kun muuten tulee oksennus väkisin..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä käyn siellä ihan koko lukion mitä mulla on vielä jäljellä. Siis ihan pakolliset kasaan ja sitä rataa..
      Kirjat on ihan saman hintasia kun päivälukiossakin, mut täällä on käytössä myös kirjalainaus (kurssin ajaksi kerrallaan saa lainata kirjan 5e panttimaksulla).
      Voih, sinäkin! Onneks mikään ei pakota meitä syömään sellasia jos oikeesti ei tee mieli, kunhan vaan se oikea ruoka maistuu niin kaikki on hyvin. Kiitos! :)

      Poista
    2. Okei, no hyvä tietää toi panttijuttukin, jos täälläpäin on sama systeemi :) Onnea noihin lukion kursseihin!
      Pitäis opetella syömään terveellisemmin.. Usein syön jotain epäterveellistä esimerkiks pääruuaks, ja sit se tulee oksennettua, kun alkaa niin ällöttää :(

      Poista
    3. Kannattaa yl kysellä ja samoin!
      Oon varma että onnistut kun vaan rauhassa jatkat yrittämistä, voimia ja tsemppiä :)

      Poista

Mitä mietit?