maanantai 16. joulukuuta 2013

Päivätääehjäpää

Tänään oli lääkäri, siellä multa kysyttiin kysymyksiä masennuksesta, ahdistuneisuudesta, syömiseen liittyvistä ongelmista ja muusta sellaisesta. Sellaista kartoitusta. Seuraavalla lääkärikerralla jatketaan.
Tuntui ihan hyvältä purkaa sellaisia vanhoja kytemään jääneitä juttuja, kuten exän väkivaltaisuus ja vääränlainen kaveriporukka silloin joskus.
"sinisilmäisyys on ihan hyvä piirre, mutta tottahan se on että siitä voi joutua tollaisiin tilanteisiin.."
Katsottiin multa lopuksi painokin, vaatteet päällä (collegepaita, farkut, villapitkikset...) ja täpötäydellä vatsalla 41,6kg, enkä tiedä mitä siitä pitäisi ajatella.
Lääkäri sanoi ettei paino saa laskea yhtään.


Mä olen tänään taas pitkästä aikaa aikatauluttanut koko koulunjälkeisen ajan: 15-16 päivällinen, 16-17 läksyjä, 17-18 kestävyystreeni, 18-20 kortteja ja paketointia, 20-21 iltapala.
Yksinkertainen aikataulu joustamisvaralla toimii! Olen saanut hommat hoidettua ja se onkin tärkeää tällä viikolla lähestyvän joulun takia (jos vaikka viikonloppuna ehtisi ottaa rennosti).
Suosittelen siis, jos stressi painaa päälle.


Vähän sekavat fiilikset tänä iltana.
Olen tosi iloinen, että mulla oli hyviä hetkiä torikierroksella, joulumusiikkia kuunnellessa ja lahjoja valmistellessa. Sain itseni liikkeelle (ei hätää, vain 30min. crosstrainerilla) ja tein läksyjä tunnin ajan (vaikka kaikki eivät valmistuneetkaan).

Huonolla puolella mua ärsyttää käydä koulua, kun tänäänkin olisin saanut paljon enemmän aikaan jossei tarvisi käydä istuskelemassa siellä. Ei se haittaisi, mutta kun en tiedä todellista syytä siellä istumiseen. Se on vaan se kun on vaan pakko olla jossain, kai.
Mun joulumieltä taas varjostaa, ettei täälläpäin ole lunta (se ei ole iso asia henkilökohtaisesti, mutta muistuttaa mua suuremman mittakaavan luonnon tilasta) ja minähän kiitän siitä ihmiskunnan aikaansaannoksia. Ilmastonmuutos. Kiitos ihan helvetisti! Ja päättäjiä tuntuu liian usein kiinnostavan vain oma rahapussi, entäs meidän yhteinen maapallo?? Inhottaa olla ihminen.
Parin valituslauseen jälkeen kuitenkin lopetan murehtimisen, eihän se mitään auta.

En taaskaan ole saanut alas kuin alle 800kcal vaikka treenikin kulutti ainakin 200kcal.
Minä ihan hirveästi haluaisin syödä, mietin tänäkin iltana kuumeisesti, mistä saisin vielä vähän energiaa, mutta enhän minä jaksa syödä hitto vie! 
Alle 100kcal iltapalani jälkeen olen niin täynnä että ajatus syömisestä ei houkuta.
Söin kuitenkin pakolla pari palaa suklaata ja pari rusinaa.
Edes hiukan lisäenergiaa.. enkä onneksi räjähtänyt, vaikka tukala olo tulikin.




4 kommenttia:

  1. Ei kuulosta varmaan mieleiseltä, mutta kokeile syödä jotain korkeempi energistä ruokaa niin saisit vähän enemmän energiaa mutta pienemmällä määrällä :) On kyllä ihana huomata kuitenkin että sä haluaisit syödä enemmän kun tyttö rukka sä kuihdut pois jos et syö :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa se järjellä ajateltuna, niin mä yritänkin tehdä, esim. Avokado ja lohi oli tänään ruokalistalla :)
      Vaikkakin tosiaan tottumus vie kevyttuotteille!
      Kiitos kannustuksesta, yritän olla kuihtumatta :)

      Poista
  2. Nyt kova tsemppaus, paino ei saa laskea grammaakaan ja sä tiedät sen! </33

    VastaaPoista

Mitä mietit?